Thursday, April 28, 2011

k@b@rE W@k!!!!.....

al kisah.....
em,ari ni aku nk cerita kwn2 aq dak indon.....em,first time ni kawan ngn owg asing..hehehe........tapi apalah sngt dowg ni sama jer macam kita,negara sebelah2 kan so x der yg bezanya......tapi aku rasa seronok jgk kawan ngn dowg ni.....simple2 jer owg nya....mula2....              

 si abg zack(nama samaran jer)nama betol dia POLTAK PANE.....nmpak mcm owg islam,tpi dia ni berbangsa cristian......jenis happy jer owgnya....ske berkaroke....biasa ngn dia lh lepak tempt karoke....dh lama duk kat malaysia dekat 10 tahun....tapi buln 10 ni dh nk blk indon,sebab habis kontrak dengan syarikat kt sini...best la knl ngn dia ni...

ni nama nya bro SARDI......owgnya rilex2 jer...nmpak garang,tapi...hati bnyak baik.......dia ni kerja bhgian angkat2 sawit ni......klu tgk dia angkat sawit......ngeri pn ada....seberat2 buah sawit 2 rilex jer dia angkat sowng......dia ni klu x knl sngt mmg nmpk pendiam,,,tapi klu dh knl......x habis cakp...hahaha....aku ingat lagi kata2 dia"JANGAN BANYAK BERBICARA SEDIKIT BERKERJA,BIAR SEDIKIT BERBICARA TAPI BANYAK BERKERJA"....kata-katanya akan kusimpan,smpi mati.....

ni adk sardi...BRO KATENO......ha,yg ni klu tgk balik,mcm kawan aku yg main bola sepak HARIMAU MUDA A...mcm fadhli shas....tapi yg ni versi indon pnye.....kerja dia sama jgk,menyawit.....haha,klu sorng buah sawit 2,em,rilex jer setakat 1 tan......aku tnya apa yg wat dia bwk sawit rilex jer.....dia ckp,ko jgn bnyangkan ko angkat sawit,tapi cbe ko bayangkan ko angkat kapas mesti ringan.....em,betol jgk kata aku....


  ha...yg ni plk mass JONO@CULENG.
owg nya gila2 sikit...tapi baik jer......kawan ngn dia ni memg best klu kita x der makan,nnti dia bagi kita makan...owg nya pn caring jer....hehehe......kejenya menyawit jgk...setakat broning 2..bagi jer kat dia.....setakat 6 ekar setengah hari jer dia buat.......culeng2!!!! happy go lucky betol....






em,2 lah kawan2 aku masa praktikal.........memag best kawan dengan dowg ni....sempoi jer.........
                                                                                                                                                                                                                            

No comments:

Post a Comment