Thursday, April 28, 2011

@SraM@ pErT@ma ku.......

emmm,ari ni aku nk cerita kisah aku first time dok asrama....
hehehe......aku mula dok asrama masa aq form4,sebab aku dpt sekolh teknik,so aku kne dok asrama.....asrama pertama aku dekat ASRAMA SMT TANJUNG PUTRI JB....tpi skrng dh jadi SMV.....mula2 dok asrama 2 mmg x best,sebab ada minggu silaturahim la,mcm2 lg lh......tapi,2 semua nk mendisplinkan kita......masa 2 aku dpt asrama kat blok IBNU SINA 3......paling dekat dengan sekolah.....emm,dorm aku yg paling sikit penghuninya...mula2 masuk ada 10 owg....lepas berapa bulan tinggal lh 8 owg.........first time masuk asrama,ish mcm2 terjadi.....aku ingat lagi,masa 2 baru seminggu masuk asrama,entah mcm mane sabtu malam ahad,aku bolh mengigau....x pernah2 aku ngigau......member aku ckp aku nk gi mandi padahal bru kol 3 pagi....ish3......pas 2 esoknya aku demam lh kejap.....best nya dok asrama ni kita leh kenal mcm2 kawan2.......ai,klu nk ckp x terkira lh jenis nya........tapi saat paling aku suka,bila semua member masak maggi sedap....baunya satu blok bolh bau..........time prep...ni agak malas sikit....time prep mula2 kol 2.30~kol 5.00 petg.....adoi...time2 ngantok plk....biasa lh bru pas blik mkn tengah hari.........stndby jerlh klu terlena kat katil....tau2 jer rotan sampi kt badan....ish sakit beb.....jadi nk tdo ker apa....kne turn bilik prep....pas 2 tdo jelh kat meja stdy 2.....prep time ni mmg best sebab sunyi jer...hahaha....mana x nya sme membongkang tdo.....tpi ada jgk bdk2 yg tgk tv time prep.....x kntoi x per...dh kne tangkap.....rotan lh jawapnya...tpi kita owg pndi cover line pnyer...hahahha.......klu prep malam...em,riuh mcm pasar ikan.....ada yg stdy,ada yg tgk tv....bersembng...mcm2 lg lh......apa2 jelh bdk2 ni.......time nmpk warden nk datng....senyap terus..mcm malaikat lalu...hehehe.....pandi betol belakon.......em,yg best dok asrama,makanan terjaga......makan  4 kali sehari........em,yg aku ingat hari lauk sedp klu pagi hari selasa...mkn sandwich telur,ngn sosej....tapi sakit sikit la,sebab x kenyg......pas 2 klu tengah hari,hari rabu....nasi beryani...emmm...sedap telan air liur beb.....klu petang hari khamis,makan nasi ayam......emm...mlm plk hari sabtu....roti canai...hahaha....memg best la time 2...agak2 owg x der jer bolh mntk lebih....masa form4 x syok sngt sebab x der apa2 kuasa lg,klu ada pn jdi ketua dorm jer.....naik form5 syok cikit.....ketua dorm jadi,fasilitator untuk bdk2 bru masuk jadi,MPP asrama jadi.....lg2 biro makanan...memang aku lh yg concer masa 2 dewan makn...hehehe.......asal mkn jer..bdk mkn kat depan aku mkn kat dapur....yerlah alasan nk tolong bagi mknan..tapi sjer jer,sebab leh mkn bnyk cikit.......time function...lg best,bolh mkn sedp bnyk cikit dri owg lain....tapi,time bulan puasa akulah owg yg terakhir dpt mkn,sebab kadang2 lauk2 ker,nasi ker,dh habis....jadi.,knelah tunggu nasi mask lain...sedih jgk tapi x per,makan dpt bnyk cikit.......2 lah pengalaman yg best bila dok asrama ni...............nk taw cerita2 lain,kne lh tunggu episod akan datang plk...hehehe

No comments:

Post a Comment