Tuesday, April 26, 2011

Sejarah penDidik@N aku

aku mendapat pendidikan awal disekolah kebangsaan merlong,pada masa tu aku tadika jer....baru dekat 3 bulan aku sekolah kat situ,aku dh kena pindah sekolah lain,sebab ikut ayah aku gi berkerja kat LABUAN...heheh,best time 2 dapat naik kapal terbang.......aku pun sambung sekolah kat TADIKA PERPADUAN dekat rumah kediaman TLDM TANJUNG KIAMSAM.....habis tadika masuk darjah 1 dekat SK BEBULOH....mula2 masuk darjah 1,aku dapatlah kelas 1MAWAR.....tapi dekat sebulan aku dapt tukar kelas...masa 2 best lah,geng banyak kat kelas 1ANGGRIK,emm,nasib baik dapat join geng2 kat kelas 1ANGGRIK.....kira ok lh kn.....sampi darjah 6 aku kt sekolah ni.....pendidikan agama tak dilupakan juga....aku sekolah di SEKOLAH RENDAH AGAMA ISLAM ABU BAKAR....lepas habis sekolah rendah,masuk sekolah menegah pulak.....masa 2 aku dapat pendidikan di SMK TAMAN PERUMAHAN BERDAUN.......dapat kelas TINGKATAN 1BESTARI.....OK lh 2.....pas setahun sekolah kat situ,ayah aku dapat pindah dekat selangor....so kenalah ikut,balik semenanjung.....selamat tinggal W.P.LABUAN.....pas habis tingkatan 1 kat LABUAN,aku sambung belajar tingkatan 2 dekat SMK BANDAR BARU SUNGAI BULUH SELANGOR....first time sekolah dekat area bandar ni.....masuk2 jer dapat kelas 2DINAMIK...mula2 ingat kelas bawah la,rupanya sekolah ni kelas dia dari A sampi R...cme yg x der kelas huruf O & Q jer x der....em,kira ok lh kelas D 2........naik tingkatan 3 pulak turun kelas dapat 3 HARMONI....em,ok jugak lah 2......lepas PMR jer aku terus pindah JOHOR....sebab ayah aku dah pencen.....so balik johor,aku ada mohon sekolah teknik,tapi sementara nak tunggu tawaran tu dapat sekolah la kejap kat SMK TUN SARDON RENGIT,BATU PAHAT JOHOR...2 minggu jer kot time ni aku masuk kelas 4 apa entah lupa pulak,tapi kelas ker-2 lh....nk wat macam ner,dah dapat tawaran sekolah teknik pulak......tata SMK TUN SARDON......aku dapat tawaran KERJURUTERAAN AWAM dekat SEKOLAH MENENGAH TEKNIK TANJUNG PUTRI JOHOR BAHRU............dari tingkatan 4 sampi 5 aku sekolah kat sini........kat sini aku baru nak belajar mengenal dunia,sebab hidup kat asrama.....hehehe,sapa penah rasa taw lah...first time plk dok asrama..tapi,ok jugalah.....boleh hidup.......pas habis belajar,x der apa2 nk wat dok rumah....PLKN pn x dapat.....gi belajor lagi kat ABM(AKEDEMIK BINAAN MALAYSIA) daerah johor bahru..kat sini nak buat tambah sijil jer dengan dapat KAD HIJAU....kat sini aku ambik Kos BULDING WIRERING INSTALLATION(BWI)..3 bulan jer,pas 2 dapat lah siJIL BWI TAHAP 1....abis jer kat situ..aku dapat tawaran sambung belajor kat POLITEKNIK MERLIMAU MELAKA,dalam kos DIPLOMA KERJURUTERAAN ELEKTRIK....sampai sekarang....ada tinggal lagi 1 tahun kat situ,pas 2 habis la.......

No comments:

Post a Comment